. . .
NEALOFA

Punca Wajah Anda Nampak Tua Dari Usia Sebenar !

i-Sunnah™ Untuk Golongan Pilihan

Setiap individu terutama wanita mengimpikan kulit atau wajah awet muda dan sentiasa nampak macam anak dara. Tapi, ada beberapa perkara yang buatkan wajah kita nampak lebih tua dari usia sebenar.

Jom ketahui punca-punca tersebut dan cuba elakkan lepas ni tau !!

1.  Stress yang melampau  

Sila buang ‘stress’ jauh-jauh jika nak nampak muda sentiasa. Tapi mana ada manusia yang tiada masalah kan? Salah satu cara, cuba luahkan masalah tersebut pada keluarga/kenalan rapat/individu yang boleh dipercayai. Pandai-pandailah tangani stress tu dengan bijak.

2. Wajah monyok je !

Kecantikan wajah bermula dari dalam. Kalau jiwa dan hati kita gembira, wajah pun akan sentiasa nampak muda. Lakukan aktiviti seperti meditasi, bersenam dan sentiasa ketawa. Tak mau monyok-monyok je ok.

3. Tak makan sayur

Sayur kaya dengan antioksidan yang melawan penuaan dan memperbaiki sel kulit anda. So, rajin-rajin makan sayur lepas ni kalau nak cantik macam Nealofa.

4. Malas Bersenam

Tak semestinya anda perlu ke Gym. Berjalan sebanyak 10,000 langkah pun dah dikira bersenam. Bersenam bukan je boleh menurunkan berat badan, tapi membuatkan kulit kita lebih sihat.

5. Tak makan ikan

Bukti menunjukkan asid lemak Omega-3 yang terdapat dalam ikan sangat bagus untuk kulit.

6. Tabiat mengerut dahi

Kurangkan tabiat mengerut dahi kerana semakin anda lakukan, semakin jelas kesan kerutan ditinggalkan di bahagian dahi.

7. Kurang minum susu

Amalan minum susu kambing memang menyihatkan dan menguatkan kulit juga melambatkan penuaan. Susu kambing kaya vitamin C. Susu kambing tunggu lebih kurang 20 minit terus diserap ke dalam kulit bebanding pil-pil vitamin C bagai.

Tubuh akan tukarkan Vitamin C kepada Collagen. Hasilnya baru la kulit jadi gebu gebas.

Nak order susu kambing ?
Dapatkan >>> ((( Dari Sini Jer )))

Nak jadi sebahagian Empayar kami?
Klik >>> ((( Kat Sini Lekas )))

 

 

NEALOFA

Tajuk Idaman Dunia

i-Sunnah™ Untuk Golongan Pilihan

💗 Jadikan Sunnah 1 Amalan 💗